015 25 122 80 • secretariaat@librijn.nl
 

Librijn biedt jou de ruimte om persoonlijk en vakinhoudelijk te ontwikkelen. Van regulier tot Freinet-, Dalton-, SBO en Montessori onderwijs. Er valt bij ons genoeg te kiezen. Vertel ons wie je bent en wat je zoekt, dan bespreken we samen de mogelijkheden.

Opleidingsscholen 

Dit zijn onze opleidingsscholen in Delft en Rijswijk.


Delft

Montessorischool Jan Vermeer, Simon Carmiggelt, Freinetschool Delft, IKC Eglantier Voorhof & Tanthof.

 

Rijswijk

Daltonschool Het Prisma, Wethouder Brederodeschool, Nicolaas Beets.

Zij-instroom traject werken-leren

Werk je op dit moment in een andere branche of in het bedrijfsleven en wil je weten wat de mogelijkheden zijn om de overstap naar het onderwijs te maken? Neem dan contact met ons op: 015-2512280, personeelszaken@librijn.nl. 

Invaller worden

Regelmatig zoeken wij bevoegde leraren die bereid zijn om op onze scholen in te vallen bij ziekte of verlof van de leerkracht. De invalpool van de Librijnscholen wordt beheerd door Poolwest. Voor de uren die je als invaller werkt krijg je een aanstelling bij Librijn, Poolwest regelt het invalwerk en de vervangingsaanstelling. 

 

Solliciteren of meer informatie? 

Kijk op de website van Poolwest: http://www.poolwest.nl

Vacatures

 

Integraal Schoolleider gezocht voor de Nicolaas Beets in Rijswijk

Plaatsingsdatum: 22 januari 2021
Vacature Integraal Schoolleider - Nicolaas Beetsschool,  Rijswijk (0,8 fte)

Met ingang van 1 mei 2021 (of eerder) zijn wij op zoek naar een vernieuwende, ondernemende en verbindende integraal schoolleider voor de Nicolaas Beetsschool in Rijswijk.

Nicolaas Beetsschool: Schrijf samen je eigen toekomst! 

Het International Primary Curriculum (IPC) is een eigentijds curriculum voor het basisonderwijs (groep 1 t/m 8) waarin leren centraal staat. We zijn ervan overtuigd dat kinderen op hun best leren door boeiende, actieve en zinvolle lessen. IPC helpt de school en de leerkracht hierbij.

Met IPC werken leerlingen aan hun zelfvertrouwen en ontdekken ze volop hun eigen talenten. Het is daarbij onmisbaar dat kinderen ook begrip voor elkaar leren hebben. Ze leren zich verplaatsen in de belevingswereld van hun klasgenootjes en in die van andere mensen, dichtbij en ver weg. Leren over normen en waarden – waarde(n)vol leren – is daarbij onmisbaar.

Daarnaast maakt de Nicolaas Beets gebruik van coöperatief leren. Coöperatief leren heet ook wel samenwerkend leren. Bij coöperatief leren gaat het om de samenwerking tussen leerlingen. Dit wordt gestimuleerd door coöperatieve werkvormen, waarbij kinderen in heterogene tweetallen of groepjes werken. De kinderen discussiëren samen over de leerstof, ze geven elkaar uitleg en informatie en vullen elkaar aan. Zij zoeken samen naar een oplossing en helpen elkaar.

 

Bij coöperatief leren is dus niet alleen de lesstof belangrijk, maar ook de samenwerking. Er is dus sprake van een cognitief en een sociaal doel. De achterliggende gedachte van coöperatief leren is dat kinderen niet alleen leren van de interactie met de leerkracht, maar ook van de interactie met elkaar.

We zijn trots om een opleidingsschool te zijn. De Nicolaas Beets biedt daarmee PABO studenten de kans zich verder te ontwikkelen tot leerkracht. 
Lees meer ›